Circulair depot Reyeroord

Reyeroord heeft sinds deze week een circulair depot. Dat is een plek waar de gemeente Rotterdam gebruikte materialen bewaart. Deze materialen kunnen later opnieuw worden gebruikt. Denk aan grond, beton, straatstenen en andere spullen uit de buitenruimte. Het is zonde om iets weg te gooien dat nog goed is. Bij het weggooien en vervoeren van afval komt veel CO₂ vrij. Ook het maken van nieuwe materialen zorgt voor CO₂ uitstoot. Bovendien kost het onnodig veel geld.